מאמרים בנושא e-commerce

פורום המנהלים למסחר מקוון פותח ביוזמה חדשה - פרסום מאמרים באתר הפורום. אם יש לכם תחום מומחיות רלוונטי ונושא מענין לכתוב עליו, נשמח לפרסם את מאמרכם.
על המאמר להיות רלוונטי לתחום, מקצועי, בעל 500 מילים לפחות, וייחודי. זוהי הזדמנות יוצאת מהכלל לחוות דעה, לשתף במידע, ולהחשף לאלפי מנהלי מסחר אלקטרוני, סמנכ"לים ומנכ"לים מהתחום.

=> לשליחת מאמר

הגדלת הכנסות ע"י יצירת חיבור רגשי עם לקוחות אתרי סחר אלקטרוני

נשלח 19 באוג׳ 2013, 12:10 על ידי פורום המנהלים למסחר מקוון   [ עודכן 19 באוג׳ 2013, 12:18 ]

מחקרים רבים מראים כי ההחלטה של הלקוחות אודות רכישת מוצר בחנות הינה בעיקרה החלטה רגשית ופחות רציונלית. האווירה, החוויה, "הקליק" בין הלקוח לחנות ולמוצר חשובים לא פחות מהיבטים של מחיר, פרטים טכניים וחוות דעת של משתמשים. זוהי הצורה בה מוח האדם בנוי ועובד, למרות שקשה לנו להסביר זאת באופן רציונלי, במיוחד לגברים שביננו... למרות זאת, חנויות רבות ברשת האינטרנט כלל לא שמות דגש על יצירת קשר רגשי עם הלקוח הפוטנציאלי.

מוזיקת רקע מתאימה ורלוונטית יכולה לסייע רבות בבניית קשר רגשי. ע"פ מחקר מקיף של גאלופ 33% מהקונים בחנויות מדווחים כי מוזיקת הרקע בחנות השפיעה על ההחלטה האם להשאר בחנות ולרכוש מוצר. יתר על כן, כ 29% מבעלי החנויות מדווחים על עלייה בהכנסות החנות כאשר הם השמיעו מוזיקת רקע מתאימה, לעומת מצב של שקט מוחלט בחנות. בנוסף, מוזיקת הרקע מביאה לשיפור בחוויית הקניה, גידול בנאמנות של הלקוח, חיזוק הקשר עם המותג וגידול בזכירותו. לא פלא שכיום מרבית החנויות, הקניונים, בתי הקפה, מסעדות ועוד, משמיעות באופן קבוע מוזיקת רקע מתאימה. בתי עסק שוכרים עורכים מוזיקליים שתפקידם לערוך רשימות השמעה שייצרו את אווירת הקניות "הנכונה" . בעל מסעדה יקרה ואינטימית שמבקש למשוך קהל מסויים, יבחר בסוג מוסיקה מסויים כגון ג'אז או צ'ילאוט. לעומתו בעל מזללת take away לצעירים יבחר במוזיקת פופ או גרוב. בשני המקרים המוסיקה לא רק תייצר את האווירה המתאימה בעסק, אלא, תוכל להשפיע על איכות הקשר עם הלקוחות ומשך הביקור במקום. מוסיקה, כך מסתבר, איננה רק עניין של הנאה, היא גם עניין של שימושיות.

בחנויות סחר אלקטרוני ניתן לקחת את הנושא צעד אחד גדול קדימה. ניתן "להזרים" בזמן אמת מוזיקת רקע עדינה המותאמת אישית לתוכן האתר, האווירה המבוקשת ולאוכלוסיית גולשי האתר. המדיה האינטרנטית מאפשרת התאמה של פס-קול אישי ודינמי לכל גולש וגולש. מערכות מתקדמות מאפשרות במקביל להשמעת המוזיקה גם מעקב אחר דפוסי הגלישה באתר של כל גולש וגולש. עיבוד מידע זה מאפשר ללמוד אילו יצירות "מעוררות תאבון קניות", קרי, גורמות לגולשים להשאר יותר זמן באתר, להנות יותר ולקנות יותר. יצירות אלו שונות לכל סוג פרופיל של גולש, שעת הגלישה ביום ופרמטרים רבים נוספים. מנסיוני בהפעלת מוזיקת רקע למאות אלפי גולשים במסגרת מספר אתרים, הצלחנו להעלות בעד 15% את המדדים העסקיים של האתר. עיקר השיפור הורגש בגידול בזמן השהיה באתר ובהכנסות. בנוסף, מוזיקה מתאימה הנעימה את זמן השהיה של המשתמש ושיפרה את חווית השימוש באתר. השיפור הנ"ל מושג ע"י למידה מתמדת המתבצעת ע"י המערכת כך שכאשר נכנס גולש לאתר היא יודעת להשמיע לו את היצירה הנכונה שתגרום לו לפתוח את הארנק ולחייך.


הכותב היא יוסי ברק, עורך מוזיקלי ראשי בחברת righTune המספקת שירות השמעת מוזיקת רקע באתרים. www.rightune.com . בעבר יוסי היה מנהל הקטלוג הראשי של רשת חנויות המוזיקה "צליל" וכן שימש יועץ למיתוג מוסיקלי לעשרות רשתות קמעונאות וחנויות בישראל.

ליצירת קשר למידע נוסף yossi@rightune.com או בנייד 054-7644076

1-1 of 1